مدیرکل آموزش و پرورش فارس با تأکید بر اینکه سلامت دانش‌آموزان و معلمان برای ما اولویت دارد و انتظار است با تهویه مناسب و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مدارس سراسر استان فعالان اموزشهای حضوری را دنبال کنند، گفت: افت تحصیلی و خلا تربیتی دانش آموزان در 2 سال اخیر نگران کننده است و به همین منظور باید مدارس سراسر استان بازگشایی شوند.
کد خبر: ۱۰۳۱۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 02 March 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: محمدخلیل عسکری در سفر خود به لارستان در برنامه‌های مختلفی نظیر دیدار با خانواده معظم شهدا، دیدار با امام جمعه لار، نشست با فرهنگیان، بازدید از چندین مدرسه، افتتاح سالن محسنی، بازدید از دانشگاه فرهنگیان و غیره شرکت کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در دیدار با امام جمعه لارستان با بیان اینکه بافت ویژه فرهنگی و مذهبی در کنار ظرفیت های موجود خوب در آموزش و پرورش لارستان ایجاب می کند که دبیرخانه فرق و مذاهب در این شهرستان تشکیل شود، گفت: نشست با ائمه جمعه از برنامه‌های اصلی ما در سفر به سراسر استان است تا به وسیله تجربیات و بینش فرماندهان فرهنگی انقلاب یعنی ائمه جمعه، آموزش و پرورش را به جهت مطلوب هدایت کنیم.

وی با بیان اینکه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کنار بیانیه گام دوم انقلاب و نقشه مهندسی فرهنگی کشور از 3 محور عملکرد آموزش و پرورش فارس در دولت جدید خواهد بود، افزود: آموزش و پرورش فارس با تشکیل شورای سیاستگذاری اسناد بالادستی از نظر پیشکسوتان و اندیشمندان در جهت پیشبرد اهداف سند تحول بنیادین استفاده خواهد کرد.

عسکری با تأکید بر اینکه لارستان از ظرفیت ویژه ای برخوردار است و باید با برنامه ریزی دقیق به دنبال احیای این ظرفیت ها باشیم، بیان کرد: تمام توانمان را برای برطرف کردن خلاها و نقص‌های فرهنگی موجود در مدارس استان خواهیم گذاشت تا با احیای ارزشهای دینی، دانش آموزانی انقلابی تربیت کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: به دنبال استفاده از همه ظرفیت ها با محوریت نگاه انقلابی هستیم تا با همفکری و نگاهی جدید به سمت حل مسائل پیش برویم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین با حضور در جمع منتخبی از فرهنگیان لارستان با اشاره به اینکه محور همه فعالیت های تربیتی اخلاق است و با تربیت دانش آموزان اخلاقی می توانیم تحولی بزرگ در جامعه رقم بزنیم، گفت: برای اجرای سند تحول بنیادین نیز باید اخلاق مدارانه و با یک نگرش الگویی فعالیت ها را دنبال کنیم تا در یک فضایی آرام و دوستانه برنامه ها را پیش ببریم.

عسکری با بیان اینکه پیگیر فرایند صدور احکام و مشکلات مربوط به نیروهای حق التدریس گروه سوم و چهارم نیز هستیم و در جلسه و نشست با وزیر آموزش و پرورش نیز این مساله را پیگیری خواهیم کرد، ادامه داد: مشکلات مربوط به دانش آموزان فارسی در مساله قطب‌بندی‌های آزمون سراسر کنکور باید مرتفع شود و به این منظور فرهنگیانی را برای دفاع از حقوق دانش آموزان فارس در نشست با کمیسون آموزش و تحقیقات دعوت خواهیم کرد.

وی یکی از چالش هایی آینده و در دوران پسا کرونا را بحث نیروی انسانی برشمرد و یادآور شد: به همین منظور توسعه دانشگاه فرهنگیان را در شمال، جنوب، غرب و شرق استان پیگیری می کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه نظام رتبه بندی معلمان با ورود و همت دولت و مجلس در حال نهایی شدن است و اعتبار این طرح به 40 میلیارد تومان رسیده است، بیان کرد: در مورد ساخت خانه معلم در لارستان نیز پیگیری لازم را انجام خواهیم داد و مکانیزم نقل و انتقالات فرهنگیان را نیز به گونه ای تنظیم خواهیم کرد که بخشی از مشکلات فرهنگیان حل و فصل شود.

عسکری با اشاره به اینکه کارگروهی را برای کاهش حجم بخشنامه های ارسالی از سوی اداره کل تشکیل داده ایم تا با کاهش تراکم کاری مدیران و معلمان برای بروز خلاقیت کمک کنیم، گفت: 33 میلیارد تومان سرانه مدارس بعد از وقفه 10 ساله امسال به حساب مدارس سراسر استان واریز شده است و مرحله دوم این سرانه نیز بعد از عید واریز می شود.

وی با بیان اینکه از ارائه تخفیفات مناسب برای استفاده فرهنگیان استان فارس از باشگاه فرهنگیان خبر داد و تأکید کرد: اُفت تحصیلی دانش آموزان در 2 سال اخیر بسیار نگران کننده است و به همین منظور باید مدارس سراسر استان بازگشایی شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با تأکید بر اینکه سلامت دانش اموزان و معلمان برای ما اولویت دارد و انتظار است با تهویه مناسب و رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مدارس سراسر استان فعالان اموزشهای حضوری را دنبال کنند، افزود: از طرح های عملیاتی برای پیاده سازی عدالت آموزشی در سراسر استان استقبال خواهیم کرد و انتظار است مدیران و معلمان استان در این زمینه فعال ظاهر شوند.

عسکری با بیان اینکه باید محتواها و روشهای آموزشی را به روز رسانی و مدرن کنیم تا از تحولات گسترده در مسائل آموزشی و پرورش عقب نمانیم، تصریح کرد: سیاستمان حمایت از مدارس غیر دولتی است و اعتقاد داریم با تقویت این مدارس می توانیم آموزش و پرورش را در راستای پیشبرد ماموریت خود کمک کنیم.

در ابتدای این دیدار اسماعیلی، مدیر آموزش و پرورش لار و پنج تن از فرهنگیان به نمایندگی از معلمان این شهر به بیان نقطه نظرات، مشکلات و پیشنهادات خود پرداختند.

به گزارش فارس، مدیرکل آموزش و پرورش فارس با حضور در هنرستان دخترانه حضرت فاطمه زهرا(س)، دبیرستان متوسطه اول وحدت، دبیرستان دوره اول شهدای دانش آموز، دبستان پسرانه سعدی، پردیس دانشگاه فرهنگیان لارستان، باشگاه رسانه ای برنا لارستان با دانش‌آموزان و فرهنگیان به گفت‌وگو پرداخت.

انتهای پیام/س

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار